svētdiena, 2018. gada 25. novembris

klusā laika dienasgrāmata_pēdējās peonijas un ne tikai






Ticēsiet vai nē, bet vakar man nebija ne tikai vēlēšanās kaut ko rakstīt, man negribējās uz dārza pusi pat paskatīties.

Sāksim ar to, ka paskatoties laika prognozi bija skaidrs, ka šodien beigsies visi stādīšanas darbi. Zeme balta, ceturtdien - 12 . Ir divi darbi, kas man ļoti nepatīk- zāles pļaušana un ieziemošana.

Atradu daudz un dažādus darbus, lai nevajadzētu sākt ieziemošanas darbus. Kad pēdējā peonija bija dobē, bija sagatavots vēl viens puķupods ar mazajām atlūzām ( vēlreiz pārliecinājos, ka jaunstādus ar Omnivu nesūtīšu). viss bija pierakts devos pēc egļu zariem.



Šogad visam piegāju ar daudz lielāku rūpību, jo dārzā ir tādas rozes, kas man ļoti patīk. Atlapoju un apgriezu mazos zariņus un tikai tad saliku skujas, jā pirms tam  katrai rozītei bija izveidota zemes mājiņa.

Domājat pabeidzu!
Ka tik ne tā, tūlīt pabeigšu rakstīt un atkal pie darbiem. 


Tā kā ziema ir iestājusies un par to vairs strīdu nav, varu pievērsties saviem istabas augiem . Šodien es pastāstīšu ļoti interesantu stāstu un parādīšu vienu recepti augu spēka dzērienam.

Mums Inčukalnā ir ļoti īpaša puķu dārza īpašniece un daudzas vērtīgas lietas es esmu pārņēmusi no viņas . Kad pavasarī apciemoju viņas dārzu, Līga parādīja savu dārza dīķi un smejoties piebilda, ka ūdeni no dīķa dzerot kaimiņu kaķi un viņiem kažoks ir mīksts un pūkains. Es noklausījos, bet tā īsti tam nenoticēju, bet laistāmā ūdens uzlabošanas veids man iepatikās.

Par pamatu ņemams mikrobioloģiskais mēslojums BAIKĀLS




http://www.ntz.lv/dazadi/baikal-em1-3-jauns-paligs-darzkopim/














Sīkāk izlasīsiet pievienotā rakstā, bet es pastāsīšu, ko daru tālāk. Man nepatīk zaļmēslojums, jo viņš smird, tapēc es meklēju alternatīvas un te būs viena. Kā Jums liekas, vai nav jauki, ja mēslojums smaržo pēc karamelēm?

Es šo līdzekli gatavoju lielā pārtikas spainī ar vāku. Izmantoju pašu mazāko Baikāla pudelīti , rīsus un iesala ekstraktu.







0.5. kg rīsu novāru bez sāls un rīsu ūdeni noleju spainī,, pievienoju pusi no 0,5 l.  burciņas iesala ekstraktu. Ar roku iemaisu, lai ekstrakts izkūst , pievienoju ūdeni, lai spainis ir pilns un pieleju Baikālu, to samaisu un aiztaisu spaini uz divām nedēlām.



 Pirmajā reizē nenocietos un jau pēc nedēļas pārbaudīju, kas tad ir sanācis. Šķidrums patīkami smaržoja, es pirmo krūzīti ielēju baseinā, kur aug  ūdensrozes, pēc tam vēl pāris krūzītes un ūdeni samaisīju. Man no šī baseiniņa dzer mani kaķi, gribēju redzēt vai tiešām spalva būs gludāka un jāatzīst, ka Mīce, kas vienmēr staigā savēlusies ieguva mīkstu biezu kažoku, kas nebija savēlies.

Tā kā ziemā augus mēslot nav ieteicams, izmantošu šo mēslojumu, kuru pievienošu laistāmam ūdenim. Uz lielo leikannu leju 250.gr. mēslojuma.










3 komentāri:

  1. Paldies par recepti. Acīmredzot "Baikāla'mikroflorai patīk baroties ar rīsūdeni un iesala ekstraktu, lai dūšīgi vairoties.

    AtbildētDzēst
  2. Paldies par recepti,katru gadu ņemos ar to zaļmēslojumu....nu smird kā traks,taisu 200 litrīgajā plastmasas mucā,bet,ja es šo spēka maisījumu spaini ieleitu 200 l mucā,man tak arī iznāktu liels daudzims šīs dziras,vienīgi vai tas tūdaļ neizlietots,nezaudēs savu efektu?Un cik piemēram būtu nepieciešams tāds maisījums uz piemājas dīķi 20x 20 ?

    AtbildētDzēst

Kāpēc HOSTAS

Sākšu savu stāstu ar to, ka tāpat kā daudziem ar vārdu hostas man asociējās gliemežu apgrauztie sabiedriskie apstādījumi. Pirmā brīnumainā s...