pirmdiena, 2018. gada 26. novembris

Klusā laika dienasgrāmata_tiem, kam nepatīk kompostkaudzes























Nezinu kā Jūs, bet es zābakos un biezajā halātā sniegu tīrīju jau 5.30. Var teikt, ka beidzot iestājusies ziema. Ceturtdien sola - 12 un es noteikti varu apgalvot, ka pie manis tiešī tāda temperatūra būs. Kā jau minēju šogad ieziemošanai piegāju ar lielu rūpību, gan rožu dēļ, gan pie iepakojuma tika konika un parūkkoks.



 Protams piemājas rožu dobei egļu zari pietrūka, bet zinot, cik mums mainīgs laiks es ceru, ka vēl paspēšu visu sasegt.  Bet tagad nedaudz par citu.


Šoreiz padalīšos kādā mazā viltībā, kuru jau vairākus gadus atpakaļ izlasīju vienā dārza žurnālā. 



Dārzniece no Burtnieku puses pastāstīja kā var gatavot treknu dobi pavasarim.  Šajā dobē pavasarī izaug redīsi, ziemas sīpoli, salāti, vienalga, kas, noražo pavasarī, pēc tam šo dobi sāku gatavot ziemai, 

Te nonāk visas nezāles, atgriezumi, pārtikas atkritumi u.c. Uz rudeni dobe ir diezgan augsta, tad es ņemu sauju slāpekli un nokaisu dobi, nu tā, kā mēs apkaisam tomātu maizīti un uz ziemu pārklāju ar melno plēvi, kuru izmanto zemeņu dobes izklāšanai. Malas nostiprinu ar dēlīšiem un aizmirstu par dobi līdz pavasarim.  Es pieļauju, ka slāpekļa vietā te der arī konpostēšanas līdzeklis, bet pavisam godīgi, es to neesmu izmēģinājusi. 

Pavasarī šo dobi atklājot varēs redzēt sausus lakstus un augstu zemes dobi. Sausos lakstus sadedzinu, bet dobē aug gurķi. Vismaz tā bija šogad.

Kāds labums?

  • Man ir puķu dārs , vieta, kur aug dārzeņi un garšaugi ir ļoti maza, tapēc es šādā veidā atļauju daļai zemes atpūsties un uzņemt barības vielas.
  • Man nav iespējas nomainīt zemi, tapēc dabīgi veicu tās atjaunošanu
  • Netaisu atsevišķu kompostkaudzi, komposts veidojas uzreiz uz dobes līdz ar ko man nav jāpārrok nebeidzamās kaudzes, kas man nepatīk.
  • Visi pārtikas atkritumi nonāk dobē, man dārzā nav nekā, kam neatrodu pielietojumu, nopļautā zāle tiek gurķu, tomātu, kabaču un zemeņu dobēm, tās pat pietrūkst.
  • Iepriekšējā gada lapas es ieroku gurķu dobē un gatavoju silto dobi.
Protams man ir divas vietas puķu dārzā, aiz lielajām puķēm, kur sezonas laikā nonāk nezāles, bet tās ir nelielas un pavasarī es to visu uzrakšu un izmantošu atkal citas vietas, kur nedaudz uzlabot zemi, bet tās nav lielas kaudzes, to daudzums ir tik liels, lai pavasarī šajā vietā nekas vairs nebūtu un tas, kas palicis būtu viegli iestrādājams zemē.





Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kāpēc HOSTAS

Sākšu savu stāstu ar to, ka tāpat kā daudziem ar vārdu hostas man asociējās gliemežu apgrauztie sabiedriskie apstādījumi. Pirmā brīnumainā s...