otrdiena, 2019. gada 1. janvāris

klusā laika dienasgrāmata_ kapēc Hostas



Kas ir HOSTAS , tā pa īstam es sapratu iepriekšējā gada pavasarī. Ciemojoties pie Daces Lukševicas es ieraudzīju šo augu citā " saulītē" . Es domāju, ka ne es viena lauzīju galvu kā apstādit dārza ābeles. Vienmēr ēna, vai vismaz daļēja ēna. Reti kuram augam patīk saknes, līdz ar to grūti atrast augus, kas piemērotos šādiem augšanas apstākļiem.

Kā dzīvē izskatās šāda veida kompozīcijas redzēju kā reiz pie Daces, bet otro reizi ciemojoties pie Baižu saimnieces. No sirds iesaku doties uz stādaudzētavu pašiem, jo te var redzēt augus to dabīgā vidē. Mans sapnis bija EMPRES WU  tieši pašas lielākās hostas, tieši tapēc, ka tās nav redzētas un līdz šim par tādām nebiju neko dzirdējusi.

Tagad viens no maniem pirmajiem pavasara darbiem būs sagatavot vietu hostu kompozīcijām.




Vispirms sadalīju hostas pēc augumiem, lai varētu pareizi tā izvietot. Lai katrs eksemplārs izskatītos labi un izceltos. Pie katra cipariņa jāieraksta hostas nosaukums kuru vēlaties.

Nākošais solis - krāsas. Arī krāsu dažādība hostām ir apbrīnojama. Zīmēt labi nemāku, bet te uzliku uz papīra ieskatam.

Zaļš un balts.


Te ir vislielākā izvēle un var izvērsties ne pa jokam. Pašas mazākas būs mazās peļu austiņas, kas izskatās kā no plastmasas, pie tam gliemeži tās neēd. Manā dārzā pagaidām tādas ir vienas šķirnes. 




Nākošās  ir dažādu nokrāsu zaļas un dzeltenas, 


Arī šī grupa ir liela un ir no kā izvēlēties.



Tālāk ir zilās un zili dzeltenās. 


Man zilās patīk tapēc, ka tām ir cietākas lapas un tās nemīl gliemeži. šeit gribās pieminēt tieši lapu formas, tās zilajām ir patiesi skaistas un ļoti dažādas un kompensē ne tik lielo krāsu dažādību.



Zils un balts . 


Baltais akcents ļoti izceļās uz zilā fona tieši ēnā, vasaras pēcpusdienā.




VAI IEKĀRDINĀJU?

Tā parasti notiek, jo tad, kad vēlēšanās  tiek palaista visumā, notiek brīnumi. Kas ir Līvijas kundze Jūs jau zināt un pavisam godīgi, es nevaru sagaidīt pavasari un iespēju doties pie viņas ciemos, lai redzētu hostu dažādību, jo viņas dārzā to ir vairāk kā divi simti.  Daļu no viņas skaistajām hostām mēs varēsim iegādāties un maija sākumā es došos tām pakaļ, lai nodotu Jūsu gādīgajās rokās.....


https://sites.google.com/site/hostudarzs/home/hosta

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kāpēc HOSTAS

Sākšu savu stāstu ar to, ka tāpat kā daudziem ar vārdu hostas man asociējās gliemežu apgrauztie sabiedriskie apstādījumi. Pirmā brīnumainā s...