svētdiena, 2021. gada 28. februāris

Pirmais pavasara mēslojums




 Kā jau solīju, šodien uzsāksim tēmu par pavasara mēslošanu. Tāpat kā daudzi no Jums, arī es kluso ziemas laiku izmantoju, lai centīgi mācītos un no lūk arī es esmu apguvusi dārzkopības pamatus un pievienojusi savai mācību mapei beigšanas sertifikātu. 

Īsais kopsavilkums – mācīties var visu laiku un katrs pasniedzējs pastāsta ko jaunu , nedzirdētu un patiesi noderīgu, tāpēc iesaku Jums apmeklēt kursus un smelties zināšanas. Par mēslošanu runājot, esmu sapratusi, ka nav un nebūs vienota plāna, kas būs derīgs tieši Jūsu dārzam, viss ir jāmēģina un jāpielāgo Jūsu prasībām. 

Pirmais, ko savam dārzam dodam ir SLĀPEKLIS. Manā dārzā ir smilšaina augsne un līdz ar to mēslojums daudz ātrāk izskalojās no zemes, tā iemesla dēļ es izmantošu ilgas iedarbības Slāpekli NOVATEC.

Sastāvs

NOVATEC CLASSIC 12 - 8 - 16 ir NPK  granulēti minerālmēsli, kas papildus satur arī magniju, sēru, boru, dzelzi, cinku un nitrifikācijas inhibitoru (DMPP).

Pirmkārt

NovaTec classic   (NPK)12-8-16 formula veidota tā, ka to var lietot gandrīz visām dārzā esošajām kultūrām, gan dārzeņiem, gan augļukokiem, gan skābu vidi mīlošiem augiem - krūmmellenēm, hortenzijām, rododendriem, gan skujkokiem. Novatec Classic var izmantot gan pamat mēslošanā, gan  augu papildmēslošanā.

Otrkārt

Mēslojumam pievienota speciāla viela (Nitrifikācijas inhibitors). , kas palēnina slāpekļa izšķīšanu, kā rezultātā tas mazāk izskalojas un mazāk 'aiziet' gaisā, augi optimāli izmanto slāpekli, tie ir zaļi un veselīgi. 

Treškārt

Šāda veida mēslojumu var iestrādāt agrāk un nebaidīties par slāpekļa lielajiem zudumiem. Nitrifikācijas inhibitors strādā 4-10 nedēļas, atkarībā no augsnes, klimatiskajiem un laika apstākļiem.

Manā gadījumā izmantošu vienu piecu litru spainīti un granulas ierušināšu zemē ap augiem. Tas būs izmēģinājums un iespējams nākamajā gadā izmantošu ko citu, bet kā jau minēju, katram pašam ir jāvēro un jāskatās, kas ir tas īstais un labākais Jūsu dārzam. Es meklēju savu formulu, kas sanāks lētāk, bet iedarbīgāk. No kā es redzēšu rezultātu. 


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kāpēc HOSTAS

Sākšu savu stāstu ar to, ka tāpat kā daudziem ar vārdu hostas man asociējās gliemežu apgrauztie sabiedriskie apstādījumi. Pirmā brīnumainā s...