pirmdiena, 2020. gada 21. septembris

Kad zini ko vēlies


Nu lūk tad pienāks brīdis, kad sirds nelec pa muti ārā ieejot stādu parādē. Tu mierīgi vari iet gar plauktiem un ar gandarījumu pie sevis noteikt, jā tas man ir un tas arī. Beidzot stādu tirgu, var izbaudīt, lēnā garā, laiski apstaigājot katru audzētāju. Protams, bez nekā no tirgus aizbraukt nevar.  





Šī dārza kopšanas pakāpe raksturojas  ar -PLĀNOŠANU, SISTEMATIZĒŠANU, DOBJU ZĪMĒŠANU UN ŠĶIRŅU PIERAKSTĪŠANU. 

Pamazām dobe pildās ar zīmītēm, uz kurām tiek uzrakstīti augu nosaukumi, lai stādu pirkšanas trakumā neuzraktu kādām kaut ko pa virsu.


Šis ir izmēģinājumu laiks, kad mēģina pieradināt dārzā tos augus, kas tur nemaz tik ļoti negrib augt, jo loģiski, rododendrs ir ieplānots dobē starp puķēm, bet augsni tas grib skābu, tātad jādomā,  kā apmierināt viņa prasības un panākt to, lai viņš aug tieši tur, kur gribu es. 
Tagad laiks retumiem, gribās ko īpašu, bet īpašajam parasti arī cenas ir kodīgas nu tad jāsāk meklēt iespējas , kur ko atrast un pacensties ietaupīt. 






Noteikti jāatceras, ka stādu sūtīšana no ārzemēm vienmēr ir risks, jo nav teikts, ka konkrētais augs  pie mums, labi izturēs piegādes stresu un vēl 


UZMANĪGI IR JĀLASA IEGĀDES NOTEIKUMU. 




Daudzās ārzemju lapās auga cena ir bez nodokļa un piegādes maksas.  Vēl silti iesaku paskatīties Latvijas piedāvājumu, jo arī retie augi un dārgās šķirnes Latvijā ir iegādājamas reizēm pat par zemāku cenu, kā ārzemēs un labums tāds, ka šie augi jau būs pieradināti Latvijas klimatam. 

Es esmu pilnīgs iesācējs rožu audzēšanā, tāpēc pērku rozes no Latvijas audzētājiem un noteikti lasu viņu atsauksmes par vienu vai otru rozīti. Saprotu, ka nav man tik daudz zināšanu, tāpēc izvēlos izturīgas un maksimāli labi ziemojošas šķirnes. Te ļoti palīdz arī interešu grupas, kurās dāmas un kungi dalās savā pieredzē par audzēšanas īpatnībām . 

Ko nozīmē koppasūtījums!

Pirmkārt tā ir iespēja par zemām cenām iegūt sen kārotu augu, bet ir daži nosacījumi. Stādu saņemšana parasti ir pēc pusgada, apmaksa veicama laicīgi un reizēm kvalitāte prasās būt labāka, bet nedrīkst aizmirst, ka 

AUGS IR DZĪVS


un viņš prasa mīlestību un rūpes. Ir jāsaprot, ka pret šādu audziņu ir jāizturas ar īpašu rūpību, es visus sīpolus un jaunstādus vispirms stādu podiņos un pirmo ziemu ( laiku) turu siltumnīcā. Kad viņi saņēmušies un ārā ir silts, tos nesu uz vietu, kur tie dzīvos pastāvīgi. Domājat, ka man viss izaug, nekā nebija arī es reizēm palieku bez auga, piemirstu apliet vai vienkārši izravēju. 



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kāpēc HOSTAS

Sākšu savu stāstu ar to, ka tāpat kā daudziem ar vārdu hostas man asociējās gliemežu apgrauztie sabiedriskie apstādījumi. Pirmā brīnumainā s...